Sol och vår är en lättläst bok för ungdomar (från ca 15 år) och vuxna.
Huvudkaraktärerna i Sol och vår, Amir och Stina, möts på nätet, börjar dejta och hoppas båda att den andra ska lösa de problem de har. Men varje gång de träffas glömmer båda att ta upp det där med pengarna. De har för trevligt helt enkelt. När de till slut tar upp ämnet visar det sig att den andre inte alls har så mycket pengar som de trott. Däremot kan de, om de hjälps åt, hitta lösningarna på sina problem men också kärleken tillsammans.
En riktigt feel good-bok med annorlunda twist.
Sol och vår kan köpas separat som bok, eller i ett paket som bok + ljudbok.
Läs mer om lättläst här!
Om Sol och vår
En riktigt bra lättläst feel-good bok med en positiv grundton som visar att tillsammans blir man stark.
Inger Ulfstedt-Fjellsson, BTJ-häfte nr 6/2017
Du kan köpa boken här!
Du kan köpa boken och CD-skivan här!
Senaste kommentarer